Història

Història

Les GSeries arranquen al 2017 una nova època que reuneix el millor del passat amb el millor enfocament de futur. Producte automobilistic de competició netament andorrà i pirenenc, tot i que amb voluntat europea, les GSeries s’han convertit en el campionat de derrapatge sobre gel de referència del sud d’Europa i amb la voluntat de seguir creixent, esportiva i tècnicament, amb l’ajuda de pilots, equips i patrocinadors que el doten d’un prestigi i d’un reconeixement que creix al pas dels anys.

El 1996, aprofitant que a Andorra s’havia construit un dels pocs circuits de gel d’Europa, es va organitzar la primera cursa sobre aquest element en l’antic circuit del Pas de la Casa, sota la denominació “Trofeu BBF” i de la mà de Josep Besolí, iniciant així el camí del que seria Campionat d’Andorra d’Automobilisme sobre Gel. 6 vehicles i 10 pilots prenien part en aquesta primera cursa compartint vehicle, fórmula que segueix vigent a dia d’avui.

L’any 2006, 10 anys i 8 edicions després, l’Automòbil Club d’Andorra es va fer càrrec de la competició, creant les GSeries Grandvalira i el 2011 les GSeries BPA, denominació derivada d’un patrocini que va seguir vigent fins a la temporada de 2015. El nou organitzador, l’Automòbil Club d’Andorra, va recollir així el testimoni de BBF Sport i va reformular el concepte de competició a l’hora que el va dotar d’una forta promoció, amb la voluntat de consolidar una especialitat única, espectacular i genuïnament andorrana.

En tots aquests anys, la trajectòria d’aquesta competició està solcada de noms il·lustres, tant de l’automobilisme com del motociclisme: Antonio Zanini, Carlos Sainz, Dani Sordo, Xevi Pons, Dani Solà, Sergio Vallejo, Jorge Lorenzo, Marc Márquez, Marc Coma, Nani Roma, Toni Elías, Laia Sanz, Pol i Aleix Espargaró, Dani Clos, Cyril Despres i un llarg etcètera, pilots i també constructors que ja formen part de la història del campionat, noms que han compartit cartell amb els millors pilots nacionals, nombrosos i fidels a una competició en la que sovint n’han estat dominadors.

Després d’un any 2016 de transició, les GSeries segueixen creixent amb un 2017 ple de projectes i fidels a un filosofia que comparteixen organitzador, equips i pilots, i que explora al màxim una disciplina que no deixa d’evolucionar. La presència consolidada i compromesa de l’estructura liderada per l’organitzador de MotoGP, Dorna, li otorga unes possibilitats esportives però també de promoció molt importants.

"Disposar d’un circuit a 2.400 metres sobre el nivell del mar suposa tot un repte però al mateix temps una oportunitat per desenvolupar una disciplina on molt pocs s’hi han atrevit. El 2005 vam veure que teníem a les nostres mans una competició amb molt de futur i un camí marcat d’experiències que no podíem desaprofitar. Per això vam crear les GSeries, sempre fidels a la nostra filosofia de construir un campionat entre tots: constructors, equips i pilots, la clau per seguir creixent."

Toti Sasplugas, responsable de les GSeries i secretari general de l'Automòbil Club d'Andorra
 

  Palmarès GS Palmarès GS2
2017 Carlos Ezpeleta (Ford) Nil Solans (GiAND Car)
2016 Nil Solans (Peugeot) -
2015 Nil Solans (Mitsubishi Colt) Edgar Montellà (Volkswagen Golf GTI)
2014 Xevi Pons (Mini Cooper) Ramon Plaus (Volkswagen Golf GTI)
2013 Xevi Pons (Citroën C2) Joel Capdevila (Volkswagen Golf GTI)
2012 Ferran Font (Ford RS G-BPA) Claudi R. Leite (Volkswagen Golf GTI)
2011 Marc Gutiérrez (Peugeot Evo II) Simó Sala (Volkswagen Golf GTI)
2010 Agustí Albareda (Lancia Delta) Ramon Plaus (Peugeot 205)
2009 Marc Gutiérrez (Peugeot 307) Joan Vinyes (Peugeot 106)
2008 Marc Gutiérrez (Peugeot 206) Oriol Ribalta (Volkswagen Golf GTI)
2007 Jordi Pons (Mitsubishi Proto)   Francesc Rastrollo (Volkswagen Golf GTI)
2006 Thierry Brun (Subaru Impreza) Francesc Rastrollo (Volkswagen Golf GTI)