Notícies
Una prova de muntanya pels amants de les carreres automòbils que tindrà lloc el 9 i 10 de juny 2018
La disputa de la Course de Côte de Quillan - Col du Portel va significar el punt de partida del Campionat de França de Muntanya (2ª Divisió) i del Trophée Pyrénées. Aquests campionats han tingut, durant les tres últimes temporades, presència destacada a l’asfalt d’Andorra.
Per la seva banda Gerard de la Casa (Turismes) també recorda que va disputar l’última edició de la pujada (any 2000) al volant d’un Seat Ibiza Kit Car. El pilot andorrà ens comenta d’aquesta manera el que recorda del traçat andorrà: "Recordo que són 4 kms i escaig, molt variats en els quals et sents molt motivat per competir. És vital mantenir la concentració al màxim durant tota la pujada, s’enllacen zones lentes amb unes altres molt ràpides i viceversa, i no es pot dubtar. La zona del rasant és sens dubte la part menys habitual que et pots trobar en una pujada."
De la Casa, amb els cinc sentits dedicats a la millor posada a punt del Subaru WRC i als calendaris d’Espanya i Catalunya de l’especialitat, manté l’esperança de poder competir a Arinsal, encara que no serà fàcil: "La coincidència de dates als diferents calendaris fan, de vegades, impossible estar on t’agradaria. El mateix cap de setmana de la prova d’Arinsal hi ha una prova del Campionat d’Espanya a Tenerife i, malauradament, penso que hauré d’anar a les Illes Canàries si vull seguir lluitant pel CEM 2018."
Així mateix Joan Vinyes, que va abandonar aquesta especialitat el 1994, havent estat Subcampió d’Europa absolut els anys 1993 i 1994 a més de Campió d’Europa de Grup N l’any 1991, va mantenir la il·lusió de poder competir entre els LEGEND al volant del BMW 528 en aquesta prova que des de fa dos anys homenatja al seu pare. No podrà ser, ell mateix ens explica perquè: "Un canvi de dates en la prova del CER que es disputa al Circuit de Navarra, ens obligarà a anar a Los Arcos el mateix cap de setmana. Sens dubte una veritable llàstima. A més Vinyes afegia: És una de les poques pujades en les quals mai he competit. He fet el traçat com a turista i considero que competir en aquest traçat, fent les zones ràpides a velocitats que es poden acostar als 170 km/h i en les múltiples paelles de traçat llançant el cotxe, ha de ser una autèntica festa."
Per a Edgar Montellà (CM), pilot del Programa de Joves Pilots de l’Automòbil Club d’Andorra, competir a casa davant els seus patrocinadors i amics en general és sens dubte, una motivació extra. A més la cita andorrana està al calendari del Trofeu Pyrénées, que és un dels seus objectius de la temporada.
Amb Edgar, que és evident que mai ha competit a Arinsal, vam fer la pujada i vam poder comprovar in-situ les dificultats que amaguen els 4,100 kms de l’escenari de la pujada. Així ho comentava el pilot del Speed Car: "S’inicia amb una zona ràpida (700 mts), seguida d’una part més tècnica (dues paelles) que donen pas a una altra zona ràpida (900 mts). A partir d’aquí la concentració haurà de ser màxima, ja que s’enllacen diverses paelles fins a arribar al revolt d’esquerra que porta al rasant. Al final, hi ha una part ràpida i dues paelles esquerra que tenen una dificultat important, sobretot la primera, perquè la sensació és que la carretera et porta cap a les proteccions." Segons Edgar, la lluita pot ser molt renyida fins i tot entre vehicles de les diferents categories: "Crec que si no fos per les zones ràpides, els turismes ens posarien en seriosos problemes per estar al davant seu, i si plou... Millor no pensar-hi."
Més informació: www.pujadaandorra.com