Notícies

Els millors consells per gaudir de la moto aquest estiu

Els millors consells per gaudir de la moto aquest estiu

Consells i rutes per a una escapada a dues rodes

02/07/2018

Ja som a l'estiu! És temps de vacances i per tant ens ve més de gust agafar la moto i fer una sortida!

A l’ACA pensem en els nostres socis i en la seva seguretat. Volem que gaudiu plenament i que torneu a casa tal com heu marxat i contents de la vostra escapada!

Aprofitem aquest article per recordar-vos principis bàsics de seguretat.

Vigilància:

  • Als punts que poden suposar un perill: encreuaments, sortides de camí, rotondes...

  • Amb els vehicles que us envolten (davant, darrere, a la dreta, a l'esquerra); mireu sempre els retrovisors.

  • Quan esteu aturats, mireu sempre si el vehicle que arriba té temps de parar-se.

  • Amb els vianants i/o els ciclistes, que poden envair la carretera inesperadament

Adaptació:

  • A la vostra acceleració! Una moto accelera molt més ràpidament que un cotxe i pot sorprendre'ns. Adapteu sempre la vostra velocitat per tenir temps de reacció suficient en cas d’imprevist.

  • Si plou l’adherència i la visibilitat es redueixen; us convé reduir la vostra velocitat, augmentar les distàncies de seguretat i evitar passar per tolls, clavegueres i marcatges del terra.

  • En cas de vent, les motos corren més perill de veure la seva trajectòria desviada; tingueu cura sobretot quan avanceu camions i reduiu la distància de seguretat.

  • En cas de boira, no veieu bé i tampoc se us veu bé! Reduïu la velocitat, fiqueu-vos ben a la dreta, enceneu les llums d’encreuament i, si podeu, poseu-vos roba que destaqui, com per exemple l’armilla reflectant.

  • Al vostre passatger. Quan porteu algú, sou dos davant dels riscos. Abans de sortir verifiqueu el seu equipament (casc i vestimenta apropiats), ajudeu-l@ a instal·lar-se el més proper a vosaltres per evitar que canviï el centre de gravetat, amb els peus als reposa peus, amb els genolls ben apretats i les mans sobre els agafadors. Tant com si el vostre passatger té costum d’anar amb moto com si no, mai s’ha de deixar de costat aquests principis de prudència: ajustar la posició quan la moto va en línia recta, mai durant la corba; seguir els moviments del pilot, sense exagerar en les corbes! Penseu sempre a establir un codi de comunicació amb el vostre passatger, tant per la circulació en general com en cas d’emergència.

Recordem que no està recomanat viatjar amb menors de 8 anys en moto. Tots els passatgers, adults i nens, han de tocar amb els peus als reposa peus i poder subjectar-se bé als agafadors.

Sortida en moto

Sis imprescindibles per augmentar la vostra seguretat

  1. Agafar la moto només si us sentiu en bona forma. La conducció d’una moto exigeix més esforç físic i concentració que la d’un cotxe. Si esteu cansats, heu begut o esteu prenent medicaments, la vostra capacitat de reacció i la vostra atenció es veuen disminuides!

  2. Controleu la vostra visió i/o la correcta adaptació de les vostres ulleres: la vista és el primer element de defensa respecte al perill.

  3. Enceneu les llums d’encreuament; a la majorita de països és obligatori i, a més, és la millor manera de fer que la resta d’usuaris us vegin.

  4. Sigueu visibles i escolliu un equipament amb colors cridaners. Si aneu de negre, utilitzeu elements reflectants. Aquests elements es recomanen també a utilitzar-se a les vostres maletes, tant de darrere com les laterals.

  5. Posicioneu-vos correctament: a dos terços a l’esquerra de la via de circulació per observar millor el trànsit i ser més visible per als altres conductors. Penseu sempre a buscar la mirada de l’automobilista. Si no aconseguiu veure pel retrovisor la seva mirada, és molt probable que ell tampoc us hagi vist.

  6. Freneu correctament: és imprescindible trobar un bon equilibri entre el fre davanter (el més eficient) i el de darrere, que permet reduir la velocitat i estabilitzar-se. Normalment la frenada s’efectua accionant els dos frens al mateix temps i dosificant la pressió. Idealment freneu només quan la moto està dreta. No freneu mai en una corba, quan la moto està inclinada correu el perill que es torni a ficar recta i que això modifiqui la trajectòria o us faci sortir de la carretera. Sempre heu de procurar evitar els bloqueig de les rodes. Quan l’adherència a la carretera no és òptima sempre heu de frenar amb el fre de darrere . Si s'ha de frenar bruscament convé fer-ho secament amb els dos frens i gestionar la frenada per petits cops i no el contrari.

Circulació en grup

Si feu una sortida en grup, sempre heu de:

  • Mantenir les distàncies de seguretat; penseu que una caiguda o una mala trajectòria poden provocar un efecte en cadena.

  • Quedar-vos al vostre lloc, sense sorprendre amb acceleracions o canvis de trajectòria que els companys no puguin anticipar.

  • Utilitzar els intermitents.

  • Analitzar els diferents nivells i experiència dels altres conductors. Mai s’ha de forçar ningú a sobrepassar els seus límits.

  • Evitar tota demostració d'habilitats; anar en grup no vol dir estar a la recerca de reptes.

  • Estar pendent de faltes de conducció degudes a les distraccions: converses, observar als altres...

Quan aneu en grup és recomanable circular en forma de quincunci, permet optimitzar la visibilitat de cadascun dels conductors i fer que siguin també visibles entre si mateixos.

Grup de motos

Recordeu que la precaució i la conscienciació són les millors armes per evitar ensurts i accidents!


TOTES LES NOTICIES

Novetats, notícies, consells… al teu correu electrònic

×