ACTUALITAT

Les Crèdit Andorrà GSeries 2019 van debutar amb sensacions molt positives


Les Crèdit Andorrà GSeries 2019 van debutar amb sensacions molt positives
Publicat el: 13/01/2019

No va ser fàcil, ningú va dir que ho seria, però malgrat l’oposició frontal de l’Anticicló situat des de principis de Desembre en la zona pirinenca, els organitzadors de les Crèdit Andorrà GSeries 2019 van poder complir amb la data prevista per a la disputa de la primera cita (G1) del calendari.
José Roger Chalmeta (GS) i Ferràn Pujol (GS2) van aconseguir el triomf de les categories assentades en el certamen andorrà mentre que Joan Sala (2RM), Yann Le Potier (SidebySide) i Enwan Le Potier (CarCross) van ser els millors en les categories que van ser la novetat en aquesta edició.

Destacar que les evolucions dels pilots van estar seguides, des de les parts més elevades del Circuit Andorra - Pas de la Casa, per un bon nombre d’afeccionats que van aprofitar les condicions climatològiques favorables (per a ells) per a desplaçar-se fins al traçat permanent més alt (2400 metres) del món.

Al final de la primera jornada de competició, Àlex Bercianos (Director del traçat del Port d’Envalira), lamentava l’estat de la pista, aquestes eren les seves paraules: Hem posat tot el nostre esforç perquè la pista estigués en les millors condicions per a competir, però sense l’ajuda de la climatologia és impossible tenir l’escenari que tots haguéssim desitjat. Depenem, sobretot, de dos elements indispensables en qualsevol activitat hivernal, esportiva o de plaer, per a poder dur-la a terme en les millors condicions: la neu i el fred. No hi tenim accés directe.

Espectacular duel de Xevi Pons i José Roger Chalmeta. Pons sancionat al final. 

L’inici de les hostilitats, sèries d’entrenaments lliures, va donar les primeres pinzellades del que succeiria en els moments decisius d’aquesta G1. Els lliures, que dit sigui de pas, es van celebrar amb boira en el traçat del Port d’Envalira, van deixar al 3r classificat de les Crèdit Andorrà GSeries 2018, José Roger Chalmeta, en la 1a plaça amb un crono de 50”447, això sí, seguit de prop de dos dels aspirants al triomf final, Xevi Pons i Marc Gutiérrez.

Va arribar el moment en què el crono es va posar en marxa per a atorgar els primers punts del certamen. En els entrenaments qualificatius, es va comprovar com Xevi Pons (subcampió del 2018) donava el primer avís seriós que anava pel triomf. Va marcar la millor volta (48”044), seguit de Ferràn Monjo Jr a sol 78 mil·lèsimes i Marc Gutiérrez a 319 mil·lèsimes.

No hi havia res decidit i va arribar la Super Especial, en la qual es comptabilitzen els cronos de les 6 voltes que els pilots van completar al traçat. Xevi Pons no va fallar i va tornar a situar-se com el pilot més ràpid seguit a 3”659 de Roger Chalmeta, mentre que un Miquel Socías (campió de la GS2 - 2018), en clara progressió després d’un inici amb alguns dubtes.

Les Finals, no van oferir cap canvi digne d’esment i tal com es preveia, el pilot de l’equip ELEGANT DRIVER, va confirmar amb èxit el seu primer pas cap al títol, mentre que la lluita per a les altres posicions de podi es van decantar a favor de Roger Chalmeta i Miquel Socías. A posteriori els comissaris esportius de la prova van decidir sancionar al pilot català, amb la perduda de tres posicions, per avançar-se en la sortida de la Final A.

Ferràn Pujol no va donar opció als seus rivals en les Crèdit Andorrà GSeries GS2. 
L’única sèrie d’entrenaments lliures dels GS2, intercalada entre les dues de la GS, també es va disputar amb boira en el Circuit Andorra - Pas de la Casa, a més de deixar l’evidència que la lluita entre Ferran Pujol i Isidre Loan centraria l’atenció de tots els presents en l’esmentat traçat. Tots dos pilots van ser els únics a baixar de 50” en la seva millor volta.

El duel es va mantenir en la mànega qualificativa, en la qual Pujol va ser el més ràpid amb un crono de 47”701, seguit de Loan (48”518) i Pol Vila (48”926). El domini del pilot català amb un excel·lent palmarès en el món dels ral·lis, del qual per cert està retirat, va seguir en la Super Especial, dominant als seus rivals esmentats que en aquesta mànega van intercanviar posicions.

Les Finals, van servir perquè el pilot andorrà Isidre Loan perdés les poques possibilitats de triomf que tenia, en tocar-se en l’última volta de la Final B amb Salvador Tineo, que finalment el va relegar a la tercera plaça d’aquesta final.
Quant a Ferràn Pujol, es va mantenir tan concentrat com al principi i va aconseguir acabar la jornada del seu debut en el Circuit Andorra comptant per triomfs les seves sortides a pista.

Les 2 Rodes Motrius una prova de “resistència”. 
La categoria de 2 Rodes Motrius (2RM) retornava a la competició del Circuit Andorra - Pas de la Casa després d’una llarga absència, amb el propòsit de recuperar l’ambient esportiu - festiu de la categoria i que molts dels vehicles d’aquella época, recuperessin el protagonisme que van tenir.

Així doncs, en la graella de la categoria van coincidir mecàniques tan diferents com el VW Golf de Joan Sala amb el Peugeot 208 R2 de Josep Bassas, la mescla va resultar curiosa encara que la majoria dels vehicles d’antany no van resistir l’esforç i es van anar quedant en el camí cap a la final de la prova.

L’esmentat Joan Sala, campió fa una desena d’anys de la categoria, va recuperar la seva millor regularitat donant el toc definitiu per a aconseguir el triomf en una mànega Super Especial impecable en la qual va aconseguir el triomf parcial. Pep Bassas i Jaume Bartumeu el van acompanyar en el podi final d’una categoria que guanyarà adeptes a mesura que avanci el campionat.
 

Emoció fins al final en la categoria CarCross. 
Els CarCross no van defraudar, la igualtat va ser l’esperada entre alguns dels participants i en conseqüència es van poder viure moments molt espectaculars en les mànigues disputades. Semblava que l’experiència i bon coneixement de l’escenari per part de Nil Solans seria determinant en el moment de la lluita pel triomf, però....

El major dels Solans va ser el més ràpid tant en la màniga de qualificació com en la Super Especial, però en la sortida de la Final A es va quedar enganxat i va ser superat pels seus dos rivals. Nil va intentar superar a Jordi Colomer per a assegurar-se el triomf absolut però, com que no ho va aconseguir, Erwan Le Potier el va superar per 2 punts en la suma global.

El tàndem Yann Le Potier - Bouchard sense rivals entre els SidebySide. 
Si la disputa de les mànigues de CarCros van ser espectaculars, els SidebySide no es van quedar enrere, encara que en aquesta ocasió la superioritat del Polaris RZR amb dorsal 50, que compartien els pilots Yann Le Potier i Philippe Bouchard, van deixar com a única opció als seus rivals la lluita per la 3a plaça del podi.

Aquesta primera cita de les Crèdit Andorrà GSeries 2019, també va deixar un missatge molt clar i és que en aquesta competició tenen cabuda un elenc molt ampli de pilots i/o expilots. Des del participant que prepara la següent temporada en qualsevol de les especialitats del món de l’automobilisme i que el certamen li serveix per a mantenir el ritme de competició i millorar el seu pilotatge, fins a l’afeccionat que pot passar un cap de setmana divertit amb amics, en la pista rivals, amb l’ànim de gaudir de l’experiència.

Tots ells van quedar emplaçats per a l’últim cap de setmana de gener (dies 26 i 27) per a competir en 2a cita de la temporada (G2), en la qual els organitzadors (Circuit Andorra Pas de Casa) tenen l’esperança de poder oferir un escenari en el qual el color blanc sigui un element destacat.

Classificacions completes