ACTUALITAT

#2SECONDS


#2SECONDS
Publicat el: 12/09/2019

En tan sols 2 segons, les distraccions en la conducció poden canviar la teva vida i la d'altres. 

En els accidents intervenen diferents factors: el vehicle, les infraestructures i els conductors. L'Automòbil Club d'Andorra, que periòdicament analitza aquests factors a través de l'Informe de la Mobilitat l'Automòbil Club d'Andorra, en els últims anys ha aprofundit en el comportament dels conductors. Fruit d'això, ha estat l'actual campanya de seguretat viària MISSIÓ ZERO ACCIDENTS, que lidera juntament amb el Govern d'Andorra i que, a quatre anys vista, aquest any posa el focus en els hàbits dels conductors de vehicles de dues rodes.

Objectiu: salvar vides

Aquesta preocupació per la seguretat viària no és aliena a la resta del món. La Federació Internacional de l'Automòbil (FIA), de la qual forma part activa l'ACA, té una àmplia i extensa línia de treball en mobilitat en l’àmbit mundial. Es calcula que 1,3 milions de persones moren cada any en les carreteres de tot el món, i 50 milions resulten ferides. Això equival a 3.000 víctimes mortals al dia, inclosos 500 nens: un cost humà, econòmic i social inacceptable en la societat del món en el qual vivim.

Davant aquestes xifres aclaparadores, la FIA va crear la campanya FIA Action for Road Safety (Acció de la FIA per la seguretat viària), utilitzant l'enfocament de sistema segur de les Nacions Unides i que va reforçar la cooperació amb els clubs automobilístics i esportius amb el FIA Road Safety Grant Programme (Programa de subvencions per a la seguretat viària de la FIA).

És, dins d'aquestes línies d'actuació, que la FIA assumeix un rol protagonista entorn a les campanyes de seguretat viària amb l'objectiu de millorar la seguretat dels usuaris a les carreteres de tot el món, i ho fa amb el suport i la col·laboració dels 245 Automòbils Club al voltant del món. En aquest marc, es crea el Manifest de FIA per a la Seguretat Viària Global, i presenta, entre altres línies d'actuació, la campanya #3500lives, una campanya mundial protagonitzada per ambaixadors de primer nivell, entre d'altres, Marc Márquez, Rafa Nadal, Antoine Griezmann i Fernando Alonso.

En 2 segons...

Són moltes les anàlisis i la literatura sobre les distraccions al volant. L'últim estudi publicat per www.emotionaldriving.com on s'analitzen els hàbits de conducció de la població espanyola, es conclou, entre altres aspectes, que nou de cada deu distraccions al volant son deguts a l'ús del telèfon mòbil.

A Andorra, les sancions per la utilització del telèfon durant la conducció d'un vehicle (articles 2.2/4 del Codi de Circulació) han registrat un lleu descens, però encara continua essent una dada preocupant (Informe 13, IMACA 2018, Dades obertes).

És així que a partir de l'11 de setembre i davant l'increment en l’àmbit mundial de la sinistralitat a causa de les distraccions, la FIA llança la campanya #2seconds: fan falta tan sols 2 segons perquè la vida d'una o diverses persones, canviï per complet.


Mirar un post en una xarxa social, somriure al nostre nadó, fer-li un petó a la parella, maquillar-se els llavis, agafar una trucada al mòbil: MATEN.

 

Un missatge clar, entenedor i que evoca situacions quotidianes que incideixen en la conducció responsable, al voltant del món. #2seconds pretén conscienciar i instar a tots els conductors a adoptar certes conductes a tenir presents durant  la conducció.

Aquesta campanya es perllongarà fins al 30 de novembre, i coincidirà en el calendari amb el dia de l'educació europea de trànsit i la setmana europea de la mobilitat.

L'ACA s'encarregarà de comunicar els missatges d'aquesta campanya a través de diverses plataformes tant físiques com en línia. Apareixerà a la seva pàgina web, a les xarxes socials i a les diferents activitats que té previstes el Club de cara a finals d'any.

L'ACA convida a tots els socis a sumar-se a aquesta campanya sota el ‘hashtag’ #2seconds.