Notícies
El president de l'Automòbil Club d'Andorra, Enric Pujal Torres, i el ministre en funcions Economia, Competitivitat i Innovació, Gilbert Saboya, han presentat la primera campanya nacional...
El president de l'Automòbil Club d'Andorra, Enric Pujal Torres, i el ministre en funcions Economia, Competitivitat i Innovació, Gilbert Saboya, han presentat la primera campanya nacional de seguretat viària que es posarà en marxa el proper 20 de maig.
Amb el lema 'Missió Zero Accidents', el projecte impulsat per l’Automòbil Club d’Andorra serà una realitat aquest 2019 i continuarà durant els propers dos anys (2020 i 2021) amb l’objectiu de reduir a zero els accidents mortals de trànsit al país.
'Missió Zero Accidents' vol fer incidència sobre tres col·lectius i/o usuaris de la via pública amb la missió de reduir a zero els accidents mortals a les carreteres andorranes.
La campanya 2019 està dirigida als usuaris de les "dues rodes", ciclistes i motoristes.
Reduir a zero els accidents en el col·lectiu de motoristes és el principal objectiu del 2019, essent aquest el segment que major mortalitat a les carreteres del Principat els darrers anys.
La campanya 2020 anirà dirigida als conductors (automobilistes) i el 2021 als vianants.
Les campanyes 'Missió Zero Accidents' compten amb dos blocs, comunicació i accions.
L’eix principal de la comunicació és un "missatge” clar i contundent, reforçat amb un “espot” de televisió i cinema, amb difusió per tots els canals de comunicació d’Andorra i que seran el fil conductor de cada campanya.
Aquest model, similar en altres països, es complementa amb accions concretes destinades als diferents col·lectius per tal de reforçar la consciència de prudència i la millora de les aptituds de conducció i coneixements de cada tipologia de conductor.
Les accions que complementen l'estratègia de comunicació són una “novetat” en aquest tipus de campanyes de seguretat viària. La dimensió d’Andorra permet plantejar-se accions que reforcin el missatge de cada campanya i ampliar-ne el seu abast.
En les diferents accions s’ha procurat implicar el màxim d’estaments públics, privats, socials o esportius per tal de fer-ne un gran projecte de país al voltant de la seguretat viària.
La primera de les tres campanyes previstes estarà destina a reduir la sinistralitats en ciclistes i motoristes.
La campanya 2019 s’iniciarà el dia 20 de maig amb la difusió a nivell nacional de l'espo de televisió i cinema que contindrà un missatge destinat als motoristes per fomentar la consciència de prudència alhora de conduir una moto.
Les accions previstes en la campanya del 2019 de 'Missió Zero Accidents' inclouran:
Avui s’ha presentat també la imatge de la campanya 'Missió Zero Accidents', un hexàgon de color blau inspirat en els senyals de trànsit que ha de ser la imatge de la seguretat viària durant els propers tres anys.
'Missió Zero Accidents' és un exemple clar que l’administració pública i les entitats socials poden impulsar conjuntament projectes de país.
El ministre Saboya ha destacat la col·laboració transversal en matèria de mobilitat que s’està duent a terme entre diferents Departaments i Ministeris i l'Automòbil Club que es materialitza amb accions com aquesta campanya cofinançada entre el Govern i l’ACA. Saboya ha posat en valor la tasca duta a terme des d’ACTUA per aplicar la innovació en aquest àmbit.
Pel que fa a la campanya 'Missió Zero Accidents', el ministre ha destacat la vessant universal del concepte “zero” "i "la voluntat d’implicar a tothom en aquest objectiu de promoure un canvi efectiu en el comportament del dia a dia de la mobilitat i la conducció de tots els ciutadans". Saboya ha volgut precisar però, "cal contextualitzar la situació de la seguretat a les vies andorranes i que es va prioritzar l’enfocament de la campanya en les motos que avui dia és el vehicle que presenta l’índex més alt de sinistralitat. Així es va decidir que el primer any es parlés de les 'dues rodes' en general".
El ministre en funcions ha conclòs remarcant que la "problemàtica que representa la seguretat viària en l'àmbit global, també s'inscriu en els objectius de desenvolupament sostenible de l'agenda 2030, i que de la mateixa manera que es vol tenir una imatge transversal de la política de seguretat viària, aquesta també fa part d'una Andorra compromesa en l’acompliment de l'agenda 2030".
El president Pujal ha posat en valor el compromís, temps i esforç que ha implicat, tant per al Govern d'Andorra com per l'ACA, dissenyar la campanya 'Missió Zero Accidents' i ha emfatitzat que "és un contundent clam a la reflexió sobre els comportaments que incideixen en l'accidentalitat a les nostres carreteres".
El president de l'ACA va explicar: "Es tracta d'una campanya de llarga durada, que sempre tindrà un element de comunicació i accions que complementaran el missatge. Any rere any, ens dirigirem a un públic en concret amb unes problemàtiques concretes. Com a club, com a país i com a societat, tenim una missió i aquesta ha de ser reduir al màxim possible els accidents, en particular, els mortals. Quan l'any 2017 vam presentar l'Informe de la Mobilitat d'Andorra (IMACA), la millor xifra de totes va ser que no vam tenir cap víctima mortal per accident de trànsit al nostre país durant l'any 2016; això, els darrers anys no ha estat així, tenim xifres tràgiques si considerem la dimensió del país i necessitem prendre mesures per reduir a zero els accidents a casa nostra. Subratllem que és una campanya de la mà del Govern, sempre hem pensat que aquest projecte havia de ser transversal en el sentit administració pública i entitat privada que representa a un grup important de la societat civil".
El cost total de la campanya de comunicació, pel que fa a l'any 2019, és de seixanta mil euros, que aporten a parts iguales l’ACA (30.000€) i el Govern d’Andorra (30.000€)
Cal sumar el cost de les accions que assumiran els diferents organitzadors de les accions.