ACTUALITAT

Els títols de les Crèdit Andorrà GSeries 2019 es decidiran en la G5


Els títols de les Crèdit Andorrà GSeries 2019 es decidiran en la G5
Publicat el: 25/02/2019

S’haurà d’esperar fins a l’última jornada de competició per a saber qui seran els vencedors de les diferents categories de les Crèdit Andorrà GSeries 2019. La G4 a més de no proclamar a cap campió, només ha servit per a afegir més emoció i incertesa la recta final del certamen andorrà de pilotatge sobre gel.

Així doncs, una vegada finalitzada la quarta cita del calendari de les Crèdit Andorrà GSeries, Miquel Socias s’ha situat com a líder de la categoria GS després de protagonitzar una jornada sense error i acumular els 50 punts possibles. Per la seva part Ferran Pujol, en la GS2, es va veure sorprès per un Marc Gutierrez que va mantenir un nivell molt alt de pilotatge i de un  Pol Vila decidit a apurar fins al final les seves opcions al títol. En les 2 Rodes Motrius (2RM) va brillar Carles Porté que, al volant del seu mini, va frenar la trajectòria positiva de Jaume Bartumeu i Joan Sala.
Les restants categories, Car Cross i Side by Side, no van poder competir en el traçat andorrà. Les altes temperatures van obligar els organitzadors a recompondre el programa horari per al cap de setmana.

La climatologia castiga la pista del Circuit Andorra - Pas de la Casa. 

Les previsions climatològiques es van complir rigorosament. En la zona del Port d’Envalira l’ambient va ser molt calorós durant el cap de setmana, amb temperatures molt altes per a l’època de l’any en què ens trobem. Les conseqüències van ser nefastes per al traçat andorrà que en poques hores va veure com el gel de la pista es convertia en aigua.

Davant aquesta greu situació, Âlex Bercianos (Director del circuit), al costat del seu equip de col·laboradors, van haver de prendre una decisió en referència a la continuïtat de la G4. Amb aquestes paraules els hi van traslladar als equips de les categories GS i 2RM allà presents: Hem intentat deixar una pista amb un mínim de condicions per a poder competir. Després d’hores d’esforç això no ha estat possible, per la qual cosa hem decidit fer les següents variacions en el timing horari d’aquesta G4 i de la G5 a celebrar el primer cap de setmana de març. 
En primer lloc ajornar fins demà (dia 24), a partir de les 8.00 hores, la disputa de les categories GS i 2RM que s’havien de celebrar avui (dia 23). Així doncs, la G4 de les categories Car Cross i Side by Side es traslladaran al diumenge (dia 3), així doncs aquestes categories disputaran les seves carreres de la G4 i de la G5 en la mateixa jornada. 


El treball de l’equip de pista del Circuit Andorra - Pas de la Casa durant la tarda y la nit del dissabte (dia 2) va ser excel·lent. Van aconseguir recuperar una part de la pista per a poder seguir amb la competició durant la jornada següent.

Miguel Socias no es resigna a ocupar la segona plaça entre els GS. 

José Roger Chalmeta, Miguel Socias i una mica més endarrerit Pedro Font, estaven cridats a ser els protagonistes d’aquesta G4. En els entrenaments lliures, Socias va semblar el més entonat però els seus rivals no el van perdre de vista. Tot acabava de començar i mig segon de diferència donava a entendre que la lluita seria ajustada.

Els entrenaments qualificatius, tampoc van donar massa llum sobre quin seria el desenllaç final. Socias (44”738) es va mantenir ferm com amés ràpid de la sèrie seguit de Font (44”829) a menys d’una dècima, mentre Chalmeta aconseguia salvar la tercera posició malgrat no poder completar la mànega a causa de problemes en la direcció de la seva proto.
Darrere dels tres pilots que lluitaven pel títol estaven els dos autèntics outsiders de la prova. El pilot de Toyota en el Campionat del Món de Ral·lis, Kris Meeke, i l’andorrà Marc Gutierrez, vencedor el dia anterior en la categoria GS2.

En la Super Special BRM, els pilots del Team Elegant Driver (Socias i Font) van seguir la seva dinàmica guanyadora, mentre que el líder Chalmeta va patir una virolla que li va fer perdre uns segons preciosos per a conservar la seva posició entre els millors. Va quedar relegat a la 6a plaça de la sèrie amb la consegüent pèrdua de punt respecte al seu gran rival.

Les graelles de les Finals prometien emocions fortes i n’hi va haver sobretot en la que va tancar el meeting. En la final B, un Pedro Font molt segur va aconseguir mantenir la primera posició en la sortida enfront de Kris Meeke i se’n va anar llançat cap al triomf en aquesta primera final de la jornada.
En la Final A, va haver-hi emoció fins a l’últim metre. De sortida Chalmeta va superar a Socias però en el seu afany d’escapar-se del seu rival, el pilot assistit per TOTCAR Competició va tenir una lleugera sortida de pista que el va situar a l’última plaça del grup de participants.
Lluny de llançar la tovallola, va seguir en carrera i a més amb la clara intenció de donar-ho tot per recuperar posicions. La seva espectacular progressió el va portar fins a la 4a posició, un lloc que va resultar insuficient per a mantenir el lideratge provisional de la categoria GS.

Marc Gutiérrez “Guti” trenca la ratxa triomfal del líder Ferran Pujol. 

Guti en la seva primera participació al volant d’un GIAND va demostrar que, a pesar que competeix de manera intermitent en les Crèdit Andorrà GSeries, és capaç de competir de tu a tu amb els quals estan cridats a lluitar pel títol. Aquesta vegada va ser Gutiérrez el que va aconseguir el ple en la puntuació (50 punts) una vegada disputades les mànigues previstes.

En els entrenaments lliures d’aquesta G4, Guti ja va donar un primer avís que podia sorprendre els que es troben en les posicions davanteres del campionat. Va marcar un millor temps de 45”520, superant a Ferran Pujol (45”675) i Pol Vila (45”861). Era evident, que la igualtat seria el denominador comú en el qual restava d’aquesta quarta cita el calendari de la GS2.

La mànega qualificativa, encara va deixar més clar el domini del pilot andorrà. Va ser capaç de rebaixar el seu crono de manera espectacular, 45”097, mentre que els seus rivals quedaven lluny dels registres que havien aconseguit en els lliures. Vila (46”436), Pujol (46”812) i un excel·lent Gerard de la Casa (46”969) s’afegia a la lluita per les posicions de podi.

Gutiérrez (3’42”449) va continuar el seu domini en la Super Special BRM, sent el més ràpid a completar les 5 voltes de què constava la mànega. La sorpresa la va donar De la Casa (3’50”221), que, en una altra gran actuació, va ser capaç de superar a Vila (3’51”307) i Pujol (3’55”853).

Les Finals es van desenvolupar amb normalitat encara que no van estar exemptes d’emocions fortes en forma de tocs i avançaments compromesos, sobretot en la sortida i en les voltes inicials. Gutiérrez va guanyar la final A i va aconseguir el triomf absolut, mentre que Vila va guanyar la B i va pujar al podi absolut en la segona plaça.
La tercera posició absoluta va ser per a Gerard de la Casa, que en la final B va aconseguir una merescuda segona plaça.

Marc Gutiérrez, doble campió absolut del certamen, va competir aquesta vegada al volant d’un GIAND. Així ens comentava l’experiència: Aquests vehicles són molt divertits, molt manejables i nobles en les seves reaccions. S’adapten a qualsevol nivell de pilotatge. M’ho he passat molt bé, ha estat una gran experiència que m’agradaria poder repetir. 

Carles Porté, quart vencedor diferent de la categoria de 2 rodes motrius (2RM). 

El pilot andorrà ens va comentar una vegada finalitzada la tanda de lliures que, per cert, havia dominat amb claredat: M’agrada molt el traçat en el qual competim avui, és ràpid però amb zones més tècnica, per a mi molt bonic i espectacular.


De les paraula va passar als fets, i el pilot de Seuwagen va dominar totes les mànegues amb punts en joc per al campionat. Va sumar la puntuació màxima (50 punts), acostant-se als líders de la categoria, Jaume Bartumeu i Joan Sala, deixant oberta la possibilitat de lluitar pel títol en la G5. 

Com queda dit, durant el cap de setmana (dies 2 i 3 de març), l’activitat es multiplicarà en les instal·lacions del Port d’Envalira. Durant el dissabte (dia 2) es disputarà l’últim meeting de les categories GS2, GS i 2RM, mentre que durant el diumenge (dia 3), els Car Cross i els Side by Side seran els protagonistes en la pista del traçat andorrà.