Notícies

En l’edició 2022 del certamen de pilotatge sobre gel del Circuit Andorra, mantindrà l’estructura de competició de la passada temporada.

En l’edició 2022 del certamen de pilotatge sobre gel del Circuit Andorra, mantindrà l’estructura de competició de la passada temporada.

La presentació de la nova edició de les Crèdit Andorrà GSeries, s’ha realitzat en dos escenaris completament diferents.

09/12/2021

La presentació de la nova edició de les Crèdit Andorrà GSeries, s’ha realitzat en dos escenaris completament diferents. A la ubicació habitual de les últimes temporades, és a dir, a les instal·lacions Crédit Andorrà, a Andorra la Vella, s’ha afegit el Circuit Andorra, on s’han pogut observar les evolucions de la nova versió del GIAND i del Renault Clio Rally5, pilotats, en aquest cas, per Nani Roma i Nando Jubany, sobre una pista en espectaculars condicions.

Joan Ramon Mas, director de Comunicació Corporativa, Marqueting i Nous Canals e Crèdit Andorrà, Àlex Bercianos, responsable de l’organització de les Crèdit Andorrà GSeries i director del Circuit Andorra Pas de la Casa, Luis Ramos, responsable de Michelin Motorsport per Espanya i Latam, i Josep M. Ferrer Trías, responsable de Alpine Racing, han estat les persones que han pres la paraula en aquest acte de presentació de les Crèdit Andorrà GSeries 2022.

La roda de premsa s’ha iniciat amb les paraules de Joan Ramon Mas, que ha destacat la satisfacció de formar part d’aquesta competició un any més, perquè es un esdeveniment relacionat amb el sector de la neu, motor estratègic del país, i perquè posiciona Andorra en el mapa de les competicions internacionals d’alt nivell.

El màxim responsable del Circuit Andorra, Àlex Bercianos, va iniciar la seva locució expressant la seva satisfacció per les novetats que presentarà la present edició de les Crèdit Andorrà GSeries. Aquestes van ser les seves paraules:  
Esmentar que per primera vegada en el certamen de pilotatge sobre gel, totes les categories portaran neumàtics Michelin. D’aquesta manera s’evitarà la controvèrsia que existia en les categories de SBS i motos, en les quals l’elecció dels pneumàtics era lliure, tot i que s’havien de seguir uns criteris tècnics.

Una altra novetat rellevant serà la presencia d’un trofeu monomarca dins de la categoria de dues rodes motrius: La categoria 2RM té una gran acceptació per part dels pilots que vénen a competir a les nostres instal·lacions. Aquest detall va cridar l’atenció dels responsables de Alpine Racing que no van dubtar a demostrar el seu interès per posar en marxa el CLIO ICE TROPHY amb els seus vehicles Clio Rally5. Vam arribar a l’acord que un nombre concret de places de la categoria 2RM quedaria reservada per als Rally5 de la marca francesa, per posar en marxa el seu trofeu.

A continuació, Bercianos va comentar que, tant el format del certamen com dels meetings, no tindran canvis significatius: Es mantindrà el número de meetings en 4, que es disputaran en les següents dates: La G1 es disputarà el dia 8 de gener, el dissabte següent (dia 15), la G2.
Després d’aquestes dues cites consecutives es farà un lleuger recés (el dia 22 no hi haurà competició) abans d’afrontar la G3 i la G4, els dies 29 de gener i 5 de febrer respectivament. El 13 de febrer està prevista com a data reserva per si alguns dels meetings anteriors no es poden disputar.
La previsió és que totes les proves es disputin entre les 16.00 hores i les 23.00 dels dissabtes esmentats. Durant el matí, a partir de les 12.00 hores, es realitzaran les verificacions administratives i tècniques.


A més afegia: Els GIAND seran, una vegada més, la categoria reina de les Crèdit Andorrà GSeries, Els Side by Side (SBS), també denominats buggys, tornaran a ser protagonistes de moments molt espectaculars en la pista de gel del Port d’Envalira. Mentre que els ICE Gladiators (motos), estaran completament integrats en els meetings del campionat andorrà de pilotatge sobre gel.

Els membres del comitè organitzador no s’obliden de potenciar la repercussió d’un campionat que cada any té més adeptes: Sens dubte, cuidem les instal·lacions al màxim perquè, tant els pilots que vénen a competir ho facin en les millors condicions com perquè la imatge que es transmeti pels diferents mitjans de comunicació sigui immillorable.

A pesar de que ara mateix, la presencia d’aficionats seguint en directe les evolucions dels pilots a la pista del Circuit Andorra, es una opció que no es pot assegurar, Bercianos i el seu equip estan treballant amb diferents alternatives per acostar el públic a la pista. Aquest era el seu comentari: No hi ha dubte que, en referència a la situació sanitària, cal ser prudents i estar molt atents a les recomanacions del Ministeri de Salut.
No obstant volem estar preparats en el cas, que tots desitgem, que la possibilitat que hi hagin espectadors al circuit sigui factible. Tindrem dues zones preparades, una al final de la “parabòlica” i una altra al revolt d’entrada a la recta de meta, anomenat la “peixera”, perquè els aficionats puguin viure de més a prop, i amb total seguretat, situacions molt espectaculars.

Seguidament, Bercianos va cedir a la paraula a Luis Ramos, que va expressar el seu optimisme per l’acord signat amb els organitzadors de les Crèdit Andorrà GSeries: Any darrera any eren varis els pilots amb els que tenim acords que ens comentaven les excel·lències de les instal·lacions del Circuit Andorra com a banc de proves dels nostres pneumàtics. Vam assolir un acord amb els responsables del certamen andorrà i estic convençut que serà beneficiós per a totes dues parts.

Per la seva part, Josep M. Ferrer Trías, que es va mostrar satisfet de l’acceptació que ha tingut el nou trofeu entre els pilots: Les expectatives que teníem respecte a la participació se estan complint amb escreix. He rebut moltes demandes d’informació per part de preparadors i equips, tant francesos com espanyols, i la veritat és que soc optimista.


TOTES LES NOTICIES

Novetats, notícies, consells… al teu correu electrònic

×