ACTUALITAT

Es perfilen els possibles guanyadors de les Crèdit Andorrà GSeries 2019


Es perfilen els possibles guanyadors de les Crèdit Andorrà GSeries 2019
Publicat el: 17/02/2019

Una vegada superat l’equador de les Crèdit Andorrà GSeries 2019, es pot afirmar que les classificacions provisionals de les diferents categories van prenent forma, les diferències establertes fins al moment donen indicis de qui pot lluitar pel triomf final i qui ha perdut les opcions d’estar entre els millors al final del campionat.

En la categoria reina (GS), José Roger Chalmeta, una vegada resolts els problemes mecànics que va patir a la G2, ha tornat a demostrar que és un clar candidat per aconseguir títol, no obstant això el jove mallorquí, Miquel Socias, guanyador de les GS2 la passada temporada, segueix a l’aguait, mentre que l’absència de Xevi Pons ha estat la nota destacada (negativa) d’aquesta G3.
Ferran Pujol, amb el seu tercer triomf consecutiu en la GS2, sembla haver donat el cop de gràcia al campionat d’aquesta categoria. En aquest cas, cal esmentar els problemes tècnics que va tenir el seu rival directe (Pol Vila) en la recta final d’aquesta G3. En les altres categories, tot sembla indicar que el títol se’l jugaran pilots que comparteixen. Jaume Bartumeu i Joan Sala a las 2RM, Raul Ferré i Erwan Le Potier entre els Car Cross, mentre que Yann Le Potier i Philippe Bouchard lluitaran pel títol dels Side by Side.

La gran novetat d’aquesta G3 va ser, sense cap dubte, la variació dels horaris del dissabte a la tarda, amb l’objectiu de tenir la pista en millors condicions fins al final. Segons Àlex Bercianos (Director del circuit): La decisió va ser arriscada però estàvem plenament convençuts que seria positiu per al campionat. Va ser un canvi molt meditat i consensuat entre els responsables de l’apartat d’operacions i del manteniment de la pista i crec que el resultat ha estat immillorable, podríem qualificar-lo de 10. 
De cara als dos meeting que falten, intentarem mantenir aquest timing horari, els pilots han coincidit que l’estat de la pista, fins i tot ha millorat en la recta final d’aquesta G3. 


Roger Chalmeta, del taller a l’esglaó més alt del podi de la categoria GS. 
La fase inicial del meeting de la categoria esmentada (sèries d’entrenaments lliures) va estar dominada pels pilots del team Elegant Driver, Miquel Socias i Pedro Font. Marc Gutierrez, amb problemes de canvi de velocitats, i José Roger Chalmeta, centrat a rodar el seu motor nou, no van poder seguir el ritme dels més ràpids. Esmentar que en aquestes mànegues lliures es va confirmar l’absència, aquest dissabte, del líder de la categoria Xevi Pons.

En els entrenaments qualificatius, la situació va variar de manera radical. Roger Chalmeta va donar per acabat el rodatge del seu motor i amb un espectacular crono de 48.010, va desplaçar a la segona posició a Miquel Socias (49”345) i a la tercera a Macr Gutierrez (49”385). D’aquesta manera, el pilot de Totcar Sport s’assegurava la pole-position de la Final A.

En la Super Special BRM, va seguir el domini del trio de pilots esmentat amb un Roger Chalmeta cada vegada més entonat que va ser capaç de rebaixar en aquesta mànega el crono aconseguit en la sèrie qualificativa. Un crono de 47”8, que el va consolidar al capdavant d’aquesta G3

En les Finals, Roger Chalmeta no va tenir cap problema per a guanyar la Final A, aconseguint així el topall de la puntuació (50 punts) en aquest meeting.
La Final B va ser més disputada, Roger Ezpeleta (pare de Roger Chalmeta) va ser el més ràpid en la sortida. Va mantenir el lideratge fins que a dues voltes del final Sòcies el va poder superar.

José Roger Chalmeta ens va comentar abans de pujar al podi com a guanyador absolut de la G3, que a punt va estar de no poder participar en aquest meeting: Aquest mateix matí hem tret el cotxe del taller després de canviar el motor. Vam tenir el temps just de desplaçar-nos al Circuit Andorra i passar les perceptives verificacions prèvies a la carrera. Durant els entrenaments lliures hem rodat el motor, per a tenir-lo en condicions en el moment en què es comencessin a jugar punts de cara el campionat. Tot ha sortit bé i hem aconseguit el ple (50 punts) a més de pujar, al costat del meu pare, en el podi absolut d’aquesta G3.

Ferràn Pujol segueix sense rival en les Crèdit Andorrà GSeries GS2. 
Malgrat un inici amb dubtes i d’alguna traçada poc ortodoxa, Ferran Pujol va poder reconduir la situació i aconseguir la seva tercera victòria consecutiva en la categoria GS2 de la present edició de les Crèdit Andorrà GSeries.

En els entrenaments lliures d’aquesta G3, Ferran Pujol es va veure superat per primera vegada en el Circuit Andorra - Pas de la Casa. Pol Vila, el seu rival directe, va aconseguir baixar dels 54”, mentre que Pujol va parar el crono en 54”656. Així doncs, semblava que la línia victoriosa de Pujol es podia truncar amb el canvi de traçat però la realitat va ser molt diferent quan van arribar els moments decisius del meeting.

En la mànega qualificativa, el líder de la GS2 va tornar a prendre el comandament de la classificació i va aconseguir la pole-position de la Final A amb un crono de 53”252. Pol Vila (53”685), en aquesta ocasió, va haver de cedir davant el ritme imposat per Pujol.

Es va repetir la mateixa situació en la Super Special BRM, Pujol va completar les 6 voltes de la mànega amb un crono de 5’17”146, distanciant al seu més immediat perseguidor (Pol Vila) a gairebé 4” .

Les Finals, van tenir un desenllaç ben diferent per als dos pilots que fins a aquest moment optaven al títol de la GS2 de les Crèdit Andorrà GSeries. Pujol va complir amb el que es preveu, és a dir, va guanyar la Final A, mentre Pol Vila, amb problemes en el seu GIAND, no va poder disputar la Final B.

Ferran Pujol ens resumia d’aquesta manera el seu tercer triomf en el traçat del Port d’Envalira: L’inici ha estat complicat, m’he embolicat un parell de vegades però, per sort, a continuació vaig poder trobar el millor ritme en un traçat en el qual no havia competit. Per cert, la dificultat entre el traçat en un sentit o en un altre crec que és molt semblant. A més afegia: Tinc ganes de provar aquest recorregut però fent tota la parabòlica d’entrada a la recta de meta. Sens dubte parar en el revolt de dretes final no serà fàcil.

Els pilots del WV dorsal 69 dominen els Crèdit Andorrà GSeries de 2 rodes motrius (2RM). 
Jaume Bartumeu i Joan Sala, que comparteixen WV de l’equip Kars, van ser els més regulars del tercer meeting de les Crèdit Andorrà GSeries, a pesar que Sala no va poder aprofitar la situació de privilegi amb la qual va iniciar la Final A. Destacar l’actuació de Joel Guerrero en la Super Special BRM, en la qual va aconseguir parar el crono en 5’38”938, amb 3 dècimes d’avantatge respecte a Joan Sala, segon classificat.

Raul Ferré se situa líder de la categoria Car Cross. 
El pilot l’Automòbil Club d’Andorra (ACA) va aconseguir el seu segon triomf consecutiu en el Circuit Andorra - Pas de la Casa. En aquesta ocasió Ferré no va donar opció als seus rivals i va aconseguir el triomf en les mànigues vàlides per al campionat. El seu rival més directe va ser el seu company d’equip Erwan Le Potier.
Ferré i Le Potier encapçalen la provisional de la categoria amb 2 punts d’avantatge a favor de primer. Joaquín Fontan, líder fins al moment, ha quedat lleugerament endarrerit a la tercera plaça encara que continua comptant amb opcions per a lluitar pel títol.

Sense novetat entre els SidebySide, Bouchard - Yann Le Potier continuen dominant. 
La G3 no va aportar novetats en aquesta categoria. Le Potier va aconseguir el seu segon triomf de la temporada per davant del seu company d’equip Bouchard. Cyril Ferrei que vaig competir per primera vegada en el traçat andorrà, es va situar en la tercera plaça del podi encara que sense poder seguir el ritme trepidant dels guanyadors.  

Sense gairebé temps de revisar a fons les seves mecàniques, els participants en les Crèdit Andorrà GSeries 2019 es tornaran a trobar en les instal·lacions del Port d’Envalia per a disputar la G4, penúltim meeting del calendari. La cita és dins d’una setmana, en concret l’últim cap de setmana de febrer (dies 23 i 24), per a continuar competint per les posicions de privilegi de l’esmentat campionat andorrà de pilotatge sobre gel.